Αρχική e-Ε.Φ.Κ.Α. Συνάντηση Σ.Υ.Α.Τ. με διοικητή e-ΕΦΚΑ στις 4/5/2020

Συνάντηση Σ.Υ.Α.Τ. με διοικητή e-ΕΦΚΑ στις 4/5/2020

444

Την ΔΕΥΤΕΡΑ 4/5/2020 έγινε συνάντηση αντιπροσωπείας του ΣΥΑΤ αποτελούμενης από τον Ζερβό Τάσο και Μουρατίδη Παύλο. με τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ κ.Χάλαρη Χ. και με την παρουσία των 3 υποδιοικητών κκ. Ατσαβέ Ε., Παγώνη Ν. και Τσαγκαρόπουλου Κ.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος του Συλλόγου μας στα νέα κεντρικά γραφεία του e-ΕΦΚΑ στην οδό Ακαδημίας 22, στην Αθήνα.

Στην συνάντηση κατατέθηκε υπόμνημα του ΣΥΑΤ (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ) μαζί με 2 επισυναπτόμενα έγγραφα, το ένα για το Κέντρο Εξυπηρέτησης ΕΤΕΑΕΠ (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ) και ένα για το Περιφερειακό Θεσ/νικης του ΕΤΕΑΕΠ (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ).

1. Μέτρα για την Πανδημία covid-19

Θέσαμε τα θέματα που αφορούν την πανδημία και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις

α. Θα τηρηθεί ότι προβλέπεται για την χωροθέτηση των υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ. Να σημειώσουμε ότι προβλέπεται 1 εργαζόμενος ανά 10 τμ. Η απόσταση που πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στους υπαλλήλους είναι 1,5 μέτρο. Παρακαλούμε ενημερώστε μας αν δεν τηρούνται αυτές οι προυποθέσεις.

β. Για χορήγηση δωρεάν γαντιών και μασκών σε όλους τους εργαζόμενους υπήρξε αρνητική απάντηση. Για τα αντισηπτικά κλπ θα φροντίσουν άμεσα να δοθούν όπου δεν υπάρχουν διότι υπάρχει μεγάλο απόθεμα στον e-ΕΦΚΑ.

γ. Έγινε δεκτό το αίτημα εφόσον οι συνάδελφοι συμφωνούν τα ωράρια 7,8 ή 9 να γίνονται εκ περιτροπής.

δ. Για τα κτίρια που διαθέτουν κεντρικό κλιματισμό ζητήσαμε τα κλιματιστικά να απολυμανθούν και ενδεχομένως να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι. Το θέμα θα το δουν.
Όσον αφορά γενικότερα απολυμάνσεις η διοίκηση θεωρεί ότι δεν χρειάζονται παρά μόνο όταν υπάρχει κρούσμα. Εμείς επιμείναμε στην απολύμανση τουλάχιστον όσων χώρων δέχονται κοινό.

2. Μηχανογραφικές εφαρμογές

Η κατάσταση που επικρατεί στον e-ΕΦΚΑ σε σχέση με την δυνατότητα πρόσβασης των υπαλλήλων στο internet, email, μηχανογραφική υποδομή κλπ είναι απαράδεκτη και εντελώς απαρχαιωμένη.

Σας ενημέρωσαν ότι ήδη εγκρίθηκε η αύξηση της χωρητικότητας των μηχανογραφικών συστημάτων και το επόμενο διάστημα θα αγοράζονται περίπου 2000 υπολογιστές κατά περιόδους, ώστε έως το τέλος του 2020 να αποκτήσει κάθε υπάλληλος την δυνατότητα πρόσβασης στο internet, να υπάρχουν ατομικά υπηρεσιακά email.

3. Καθαριότητα

Το θέμα της καθαριότητας που δημιουργήθηκε στο ΕΤΕΑΕΠ μας είπαν ότι λύθηκε. Δεν πήραμε απαντήσεις για πρόσθετα μέτρα καθαριότητας πχ και άλλες ώρες παρουσία των καθαριστών κλπ.

Ζητήσαμε ειδικά για την δομή στην Ακαδημίας 58 που συνυπάρχουν το ιατρεία του ΠΕΔΥ με υπηρεσίες του ΕΤΕΑΕΠ να ληφθούν πρόσθετα μέτρα και καθαριότητας και άλλα. Ο χώρος που υπάρχει το πρωτόκολλο εγκυμονεί κινδύνους για τους εργαζόμενους και πρέπει να αλλάξει. Μας είπαν ότι θα μεταφερθεί σε άλλο όροφο.

4. Εργαζόμενοι με δικαστικές αποφάσεις

Λόγω της διακοπής της λειτουργίας των δικαστηρίων όσες δίκες που αφορούσαν εργαζόμενους με δικαστικές αποφάσεις αναβλήθηκαν. Όμως το θέμα εξακολουθεί να μην έχει λυθεί και οι συνάδελφοι να κινδυνεύουν με απόλυση. Για άλλη μία φορά τονίσαμε την αναγκαιότητα της νομοθετικής ρύθμισης.

Σε κάθε πάντως περίπτωση συμφώνησαν ο e-ΕΦΚΑ να συναινεί σε αναβολή ή ματαίωση εκδίκασης έως την οριστική λύση.

5. ΕΤΕΑΕΠ

α. Η γενική διεύθυνση του Δημοσίου (Γενικό λογιστήριο, ΤΕΑΔΥ, Εφάπαξ) θα μεταφερθεί στην Φιλελλήνων 13-15 και επομένως όλες οι άλλες υπηρεσίες θα μεταφερθούν εκτός του ισογείου, όπου θα παραμείνει χώρος εξυπηρέτησης των επικουρικών ταμείων, όπως είναι σήμερα με την προσθήκη 2-3 υπαλλήλων του Γενικού Λογιστηρίου από την υπηρεσία του ΓΛΚ στην οδό Κάνιγγος.

Οι υπάλληλοι του ΕΤΕΑΕΠ που απασχολούνταν στο χώρο του call center θα μεταφερθούν στο τηλεφωνικό κέντρο του e-ΕΦΚΑ. Εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας σε αυτό διότι αυτοί οι συνάδελφοι δεν είναι τηλεφωνητές, ο σχεδιασμός προέβλεπε να εναλλάσσονται κλπ

Αντιπροτείναμε να στελεχώσουν τις διευθύνσεις από τις οποίες προέρχονται για τηλεφωνική υποστήριξη αλλά υπήρξε άρνηση. Δεν θα δημιουργηθούν δομές εξυπηρέτησης στα επιμέρους κτίρια.

β. Όλοι οι μηχανογράφοι θα μεταφερθούν στου Ζωγράφου. Θα καταργηθούν οι δομές μηχανογραφικής υποστήριξης των κτιρίων. Τονίσαμε ότι αυτό είναι λάθος. Θα μεταφερθούν όχι μόνο όσοι ανήκουν οργανικά στη μηχανογράφηση αλλά και όσοι είναι ενταγμένοι σε άλλες διευθύνσεις και κάνουν μηχανογραφικές εργασίες.

γ. Τέθηκαν ζητήματα ισολογισμών και άλλων απαραίτητων εργασιών που πρέπει να γίνουν και τα προβλήματα που υπάρχουν. Δεν πήραμε συγκεκριμένες απαντήσεις

δ. Όλα τα περιφερειακά του ΕΤΕΑΕΠ θα ενταχθούν στις υπάρχουσες δομές του e-ΕΦΚΑ και θα μεταφερθούν οι υπάλληλοι. Τονίσαμε τα ιδιαίτερα προβλήματα του περιφερειακού της Χαλκιδικής και της Θεσ/νικης.

Για την Θεσ/νικη καταθέσαμε εκ νέου αναλυτικό υπόμνημα και εξηγήσαμε την θέση μας γιατί πρέπει να δημιουργηθεί γραφείο εξυπηρέτησης Βορείου Ελλάδας. Για την πρόταση αυτή υπήρξε καταρχήν αποδοχή και θα εξεταστεί το πως μπορεί να εφαρμοστεί.

ε. Έγινε ιδιαίτερη συζήτηση για το ΤΕΑΥΕΚ και για την πρόθεση της διοίκησης να μειώσει τους υπαλλήλους σε έσοδα και ασφάλιση. Τονίσαμε ότι το ΤΕΑΥΕΚ είναι εντελώς διαφορετική περίπτωση από τα άλλα πρώην επικουρικά. Έχει τεράστια έκταση, χιλιάδες εργοδότες και χιλιάδες ασφαλισμένους. Εκατοντάδες επιχειρήσεις μικρού και μεγάλου μεγέθους που δεν πληρώνουν και στέλνονται στο ΚΕΑΟ. Παραθέσαμε συγκεκριμένα παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι όχι μόνο οι υπηρετούντες υπάλληλοι χρειάζονται αλλά και άλλοι. Επιστήσαμε την προσοχή ότι θα φέρουν μεγάλη ευθύνη αν διαλυθεί αυτή η δομή με την μείωση του προσωπικού. Μας δήλωσαν ότι θα επανεξετάσουν τις θέσεις τους.

στ. Επισημάναμε την διαφορετικότητα της επικουρικής ασφάλισης- σύνταξης και των ταμείων πρόνοιας από την κύρια ασφάλιση-σύνταξη ως προς τον χρόνο ασφάλισης και τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης με το ΕΤΕΑΜ κλπ. Υπογραμμίσαμε ότι η ΑΠΔ καθιερώθηκε υποχρεωτικά από τον 12/2013 για τα επικουρικά ταμεία και το εφάπαξ και από την 1/1/2002 – 30/11/2013 τα στοιχεία, οι πληρωμές, οι αποδοχές κλπ δεν είναι δεδομένα και χρειάζονται άλλες διαδικασίες. Τα δε στοιχεία πριν την 1/1/2002 βρίσκονται στα πιο απίθανα μέρη…